שלושת היסודות שעליהם ניצב טנדר 4X4 משובח
מגזין ניסאן
יכולת שטח קשוחה במיוחד, נסיעת כביש באיכות גבוהה והתאמה מצוינת גם לנסיעות עם המשפחה. מה צריך טנדר 4X4 מעולה וכיצד עונה ניסאן נבארה על הדרישות התובעניות האלה.

מה הופך את טנדר ה-4X4 לגיבור העל של המכוניות? החיבור שלו, על גבול הבלתי אפשרי, בין שרירי עבודה משורגים, יציבות בשרנית על הכביש ובשטח והיכולת שלו, אחרי שעות העבודה, להיות המכונית המשפחתית המרווחת, הנעימה והשימושית.
האמת היא שאידיאולוגיה לחוד ומציאות לחוד. רבים מהרכבים המסחריים טובים בפן אחד מבין שלושת היסודות, לעיתים אפילו בשניים, אבל מעטים באמת מפגינים עוצמה ויכולת גבוהה בשלושתם גם יחד. אם לשפוט לפי מבחני דרכים עיתונאיים שנערכו לניסאן נבארה בישראל ובעולם, נראה שנבארה הוא מיחידי הסגולה שמצליחים לתת מענה לכל שלושת היסודות ולהיות גיבור על אמיתי.
האמת? זה לא ממש מפתיע. ניסאן והמותג "דטסון" שקדם לו ייצרו טנדרים מאז שנות השלושים של המאה הקודמת, ואת שמונים שנות הניסיון האלה אפשר לראות בכל זווית שבה נבחן את ניסאן נבארה. נתחיל?
שלמות הנדסית וטכנולוגית
גיבור על בשטח
ההבדל הכי בולט לעין בין טנדר ובין כמעט כל רכב אחר על הכביש הוא המבנה שלו. משטח ה"ארגז" מאחור מיועד לשאת ציוד רב. ה"קבינה", אזור הנוסעים מלפנים, מיועד לשאת נוסעים או עובדים. המרכב התחתון המסיבי, בעל הגלגלים הגדולים והמבנה המוגבה, מיועד לשאת את הציוד והנוסעים למקומות שבהם מכוניות רגילות, או רכבי עבודה רגילים, אינם מסוגלים להגיע.
לניסאן מסורת ומוניטין יוצאי דופן לא רק בעצם ייצור ופיתוח טנדרים, אלא גם בהענקת יכולת שטח יוצאת דופן לכלי הרכב שלה. מימי טראנו הפופולרי ועד הפטרול האגדי, רכבי ניסאן הוכיחו את עצמם כבעלי יכולות חזקות בשטח. הסיבות הן לרוב שתיים: הנדסה משולבת טכנולוגיה מצד אחד, ועמידות רבה מצד שני.
מבחינה הנדסית, ניסאן נבארה בנוי על שלדת סולם מסיבית, בתצורה שמאפשרת גישה ונטישה מצוינות של פני השטח, וגם מבנה ששומר על רצפת הרכב באדיקות. טכנולוגית, הנבארה מצויד בהנעה 4X4, הן בהילוכים מהירים (High) והן בהילוכי כוח (Low) למשימות קשות יותר, כולל נעילת דיפרנציאל המאפשרת התמודדות עם הצלבות ומעברים קשים. לכל אלו נוספים בקרת ירידה במדרון ובקרת יציבות חכמה.
על העמידות הרבה של ניסאן נבארה בכלל ושל מערכת השטח שלו בפרט מעידה יותר מכל תעודת האחריות. בניסאן ישראל מעניקים לנבארה תעודת אחריות מקיפה במיוחד: חמש שנים או 160,000 קילומטרים. זו אחריות שאפשר לתת רק לגיבורי על.

הטנדר הנוח ביותר
גיבור על בכביש
אחד החידושים ההנדסיים הכי משמעותיים בניסאן נבארה מופיע דווקא בחלקה האחורי של השלדה. מדובר במתלים חדשים ומתוחכמים, שכוללים מבנה רב חיבורי וקפיצי סליל. המבנה החדש הזה שומר היטב על יכולת השטח הגבוהה ומוסיף יכולת נדירה בתחום הטנדרים: נוחות נסיעה משובחת.
בין האתגרים הגדולים ביותר בפיתוח של רכב עבודה נמצא הגישור בין שני צרכים מנוגדים: יכולת ריסון המרכב בעת נשיאה של מטען כבד ורב, גם בעת נסיעה מאתגרת בשטח וגם במניעת קופצנות רבה כשהרכב ריק. המתלה הרב חיבורי של ניסאן נבארה, עם קפיצי הסליל, מצליח לגשר על הבעיה הזו ולספק נוחות נסיעה גבוהה במיוחד בכל מצב.
רמי גלבוע, מוותיקי ובכירי בוחני רכבי השטח בישראל, בדק את הנבארה וכך התייחס לנסיעה בו באתר וואלה: "השלכנו את הנבארה על גדודיות תל אביביות, שביל 'המוביל' הקופצני, קינחנו בנחלי רמת סירין, ולא הרפינו עד שהגענו למרומי רמת הגולן. אנו שמחים לבשר לכם שבכל המצבים, בכל המהירויות, המתלה האחורי של הניסן מתפקד נפלא. הוא סופג היטב את המהלומות, בולמי הזעזועים משככים את תנודות המרכב, כמעט ברמה של ג'יפ עירוני העולה 100,000 שקלים יותר. המהפך קיצוני עד כדי כך, שהמתלה האחורי מתפקד טוב יותר מהקדמי! שיפור נוחות הנסיעה לא בא על חשבון ריסון המרכב. גם בנהיגה מהירה, הנבארה מדויק ונינוח מאוד".

רמת הנוחות הגבוהה אינה מתבססת רק על מערכת המתלים. על סמך מחקרים שביצעה סוכנות החלל האמריקאית NASA, פיתחה ניסן מושבים בטכנולוגיית "Zero Gravity", או בעברית "אפס כבידה". בתנאי החלל, כברירת מחדל עובר גוף האדם למצב הכי טבעי עבורו, שאינו מושפע מכוח הכבידה. מושבי הנבארה, כמו מושבי כלי רכב נוספים מבית ניסן, מכוונים את הגוף כך שייתמך באופן הדומה ביותר לאותו מצב טבעי וכך יישמר במצב הבריא והנוח ביותר שאפשר.
נוסף על מערכת המתלים הנהדרת ומושבי ה"זירו גרביטי", שמאפשרים לנהגי ולנוסעי ניסאן נבארה ליהנות מאיכות חיים גבוהה הן בשטח והן על הכביש, הרכב מצויד בכל מה שצריך כדי ליהנות מהנסיעה. מנוע הנבארה מצויד בשני מגדשי טורבו. הוא מייצר 190 כ"ס ומומנט רב שזמין כמעט בכל תנאי. תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת שבעה יחסי העברה מנהלת את העוצמה הזו ביעילות רבה ושומרת על קצב תנועה מצוין גם בשטח וגם על הכביש.
לצד כל אלה נהנה הנהג ממערכות שליטה כמו בקרת שיוט, מצלמת רוורס, מפתח חכם ועוד.
הגיבור ששומר על המשפחה
טנדר טוב צולח היטב תנאי שטח וגם נעים לנהיגה בכביש עם המשפחה. אבל הפרט הכי חשוב בתחום המשפחתי, עוד לפני איכות החיים, הוא החיים עצמם. ניסאן נבארה החדש מצויד במערכות בטיחות מתקדמות במיוחד, כולל בלימה אוטונומית במקרה חירום. זאת לצד שלל מערכות התרעה שמזהות סטייה מהנתיב, תמרורי תנועה והולכי רגל או רוכבי רכב דו גלגלי וכן מראה שמונעת סנוור.
אל הבטיחות הגבוהה ונוחות הנסיעה מצטרפים האלמנטים המפנקים יותר. ראשית, העיצוב. מדובר ברכב עבודה, אבל הוא ייראה מצוין גם לצד המסעדות הכי טרנדיות ויכבד את חזיתו של כל בית. שנית, יש כאן אביזרי פינוק רבים מספור. ברשימה נמצאים מערכת מולטימדיה עם מסך מגע 7 אינץ' וחיבור טבעי למערכות אנדרואיד, בקרת אקלים מפוצלת שמאפשרת לכל צד ליהנות מהטמפרטורה המתאימה לו ושמזרימה מיזוג גם למושבים האחוריים באמצעות פתחי מיזוג משלהם, וגם שפע תאי אחסון ומחזיקי כוסות שמאפשרים למשפחה עם ילדים להתנהל כאן בנוחות.

זה טנדר? זה קרוסאובר משפחתי? זה סופר נבארה!
יכולת שטח מרשימה, איכות נסיעה גבוהה והתאמה נעימה למשפחה – את שלושת היסודות הללו מקיים הנבארה בגאווה רבה. הוסיפו לכך עיצוב מרשים, עלויות אחזקה נמוכות ואמינות גבוהה במיוחד משולבת באחריות נרחבת, ויש לכם גיבור על אמיתי.
