מנה של אדרנלין המחברת אותך לכביש
ספר לי על
כוח אגדי
מנוע ה-3.7 ליטרים V6 המוגדל של ה-370Z coupé מייצר 339 כ”ס, המספק האצה בטווח עוצמתי נמוך-בינוני, עם זמן האצה של 0-100 קמ”ש ב-5.6 שניות. בכל שפה - זה ריגוש טהור.
האבולוצית המהירות
45 שנות התפתחות לאורך שישה דורות הובילו לזה, המנוע העוצמתי ביותר בתולדות Nissan Z. מנוע זה, המספק 344 כ”ס ו-37.8 קג”מ של מומנט, מפגין האצה חורכת ומהירות מרבית – היכן שמותר – שנאלצנו להגביל ל-250 קמ”ש.
ה-370Z מציג את מערכת CVTCS (בקרת תזמון שסתומים משתנה רציף) הכוללת את טכנולוגיית VVEL (אירועי שסתומים משתנים והרמה). טכנולוגיה מתקדמת זו מספקת תזמון והרמה משתנים של השסתומים, כלומר, תגובות מהירות יותר ועקומת מומנט רחבה יותר, תוך חסכון בדלק והפחתת הפליטות.
ביצועים גבוהים אינם מתבטאים רק בעוצמה רבה יותר. הם באים לידי ביטוי גם במשקל קל יותר. לכן המהנדסים של Nissan העניקו ל-370Z מכסה מנוע, דלת אחורית ודלתות המכוסות באלומיניום קל משקל וחזק במיוחד. המסגרת הקדמית התחתונה ועריסת המנוע עשויות גם הן מאלומיניום, כמו גם רבים מרכיבי המתלים. החומרים בטכנולוגיה מתקדמת כוללים גל הינע העשוי סיבי פחם שהוא גם חזק להפליא וגם עוזר למנוע להאיץ מהר יותר, וכן מעטפת רדיאטור מסיבי פחם החוסכת במשקל. הצלחנו אפילו להשיל 1.5 ק”ג ממערכת השמע.
החל מ-2018, כל דגם Z עם תיבת הילוכים ידנית נהנה ממצמד EXEDY® חדש, המאפשר מאמץ מופחת על הדוושה ויכולת שליטה ודיוק משופרת. עם מעל ל-65 שנה של מצוינות, הנדסה מתקדמת וחידושים הרשומים כפטנט, אין חולק כי דוושת ה-EXEDY® הינה המובילה בעולם עבור דגמי ספורט המירוצים.
העבר הילוך כמו מקצוען. בקרת הסיבוב הסינכרונית (SynchroRev Match) מספקת עבורך את מיומנות העברת ההילוכים של מקצוענים לשליטה מלאה ונהיגה חלקה יותר. המערכת מסנכרנת אוטומטית את סל"ד המנוע עם הורדת ההילוך, ובכך מאפשרת יציבות מירבית בפניות ועיקולים.
תיבת ההילוכים האוטומטית האופציונלית בת שבעת ההילוכים של ה-370Z מספקת לך מגוון רחב של אפשרויות הילוך ומשפרת את החסכון בדלק. עם מגוון מצבים הניתנים לבחירה, תוכל להתאים אישית את חווית הנהיגה שלך כפי שמעולם לא יכולת בעבר – והתאמת הסיבובים בהורדת ההילוך תספק העברת הילוך מהירה בהבזק של תאוצה, כאשר אתה במצב ידני.
שלב את ההילוך האוטומטי ל-D לשיוט ללא מאמץ, והפעל את ידיות החלפת ההילוכים שעל מוט ההגה כשיש צורך בשינוים מהירים. רוצה להיות מעורב יותר? מצב ידני נותן לך שליטה בסגנון של תיבת הילוכים ידנית באמצעות מוט ההילוכים או ידיות ההילוכים שעל מוט ההגה.
לכבוש כל פנייה
עם מרכז המסה של המנוע מאחורי הסרן הקדמי והגלגלים הקדמיים אשר קרובים יותר לפינות, ה-Nissan 370Z בנויה לאיזון והתנהגות כביש.
יש החושבים שאיזון של 50-50 בין החלק הקדמי לחלק האחורי הוא פיזור המשקל המושלם להתנהגות כביש. אך המהנדסים של ניסאן הבינו כי יחס של 55-45 הוא למעשה היחס האידאלי. כאשר הנהג מאיץ ביציאה מפנייה, פיזור המשקל נוטה אחורה והופך לאיזון של 50-50 בערך. הדבר מתורגם לאחיזת צמיגים טובה יותר לשם תאוצה טובה יותר, סיבובים מהירים יותר ותחושת התנהגות כביש הייחודית ל-Nissan Z.
יהי כוח ה-G עמך
באמצעות רשימת חלומות של רכיבים לשוחרי הביצועים הגבוהים, Nissan 370Z הופכת את הבלימה ואת התנהגות הכביש לאומנות צרופה.
מכונית ספורט טובה אמורה לא רק לרגש, אלא גם להשרות תחושת ביטחון. בקרת הרכב הדינמית (VDC) של Nissan 370Z מנטרת באופן מתמיד את מהירותו של כל גלגל, זווית ההיגוי, סבסוב, כוחות G צדיים ואפילו לחץ בלימה. היא משווה את הנתונים לנתיב הנסיעה של הרכב ואם היא חשה התחלה של תת-היגוי או היגוי יתר, היא בולמת גלגלים בודדים ומפחיתה את כוח המנוע על מנת להשאיר אותך במסלול.
צמיגים ספורטיביים לביצועיים מקסימליים. הצמיגים הקדמיים במידה 245/40R19 והאחוריים במידה 275/35R19 (בדגם Nismo הצמיגים האחוריים במידה 285/35R19), מספקים רמות גבוהות של אחיזת כביש.
הגלגלים מסגסוגת מחושלת חזקים יותר וקלים יותר מגלגלי יציקה רגילים. כיוון שהם קלים יותר, הם מפחיתים את משקל המסה שאינה נתמכת על ידי המתלים – ופירוש הדבר התנהגות כביש טובה יותר.
איזון אינו חל רק על פניות. כדי לעצור את ה-Nissan 370Z coupé העוצמתית, נכנסים לפעולה הבלמים הגדולים ביותר שאי פעם היו לה: דיסקים קדמיים מאווררים בקוטר 355 מ"מ, בעלי כוח אחיזה של קליפר 4 בוכנות.
מתלים קדמיים קלי משקל במבנה עצם עצה כפולה ומתלים אחוריים עצמאיים רב-חולייתיים מחזיקים את הגלגלים במצב אנכי למקסימום מגע עם הכביש – ומקסימום ריגוש בסיבובים.