• דלג לתוכן מרכזי
ניסאן ישראל קישור לדף הבית

מגזין ניסאן

פתח תפריט
  • רכבים
  • שירות
    • שירות לרכבי ניסאן
    • מרכזי שירות
    • תיאום תור במרכז שירות
    • פניה לשירות לקוחות
    • טיפים ושאלות נפוצות
    • סרטוני הדרכה ותפעול
    • בדיקת RECALL
    • מחירון חלפים
    • אפליקציית Nissan Connect
  • הנעה חשמלית
    • הנעה חשמלית של ניסאן
    • רכב היברידי e-POWER
    • רכב היברידי
    • רכב היברידי מתון
  • החווייה של ניסאן
    • אודות החווייה של ניסאן
    • הנעה חשמלית
    • טכנולוגיות סיוע בנהיגה
    • ביצועים
    • רכבי קונספט
  • מגזין ניסאן
    • קרוסאובר - כשנוכחות שליטה וביטחון נפגשים
    • רכב 7 מקומות: כך תבחרו נכון
    • מה זה רכב SUV?
    • מהו רכב חסכוני ואיך בוחרים אותו?
    • כל מה שצריך לדעת לפני שקונים רכב חדש
    • לכל כתבות המגזין ❯
  • אולמות תצוגה
  • קטלוגים לדגמי ניסאן
  • נסיעת מבחן
  • מרכזי שירות ניסאן
  • תיאום תור למרכז שירות
  • פנייה לשירות לקוחות
  • בדיקת RECALL
  • בירור מחיר חלפים
  • כל הדגמים
  • מחירון דגמים
  • צריכת דלק, זיהום אוויר ואבזור בטיחותי
  • תווית נתוני צמיגים
Nissan Juke
ניסאן סנטרה
ניסאן קשקאי החדשה
ניסאן אקסטרייל
צפו בכל הדגמים

  • הקאמבק של מכוניות המנהלים
    הקאמבק של מכוניות המנהלים תפריט
    • חוויית ניסאן
    • ביצועים של NISMO
    • מגזין ניסאן
    • רכבי קונספט
    • רכבים חשמליים של ניסאן
    • Intelligent Mobility
הקאמבק של מכוניות המנהלים

תעשו מקום: הקאמבק של מכוניות המנהלים

מגזין ניסאן

עד לפני כעשור, מכונית המנהלים הייתה ההמשך הטבעי והישיר למי שרצה לשדרג את המשפחתית שלו. ואז הגיע גל רכבי הפנאי המוגבהים והמוחצנים ושטף את הארץ. לאחרונה אנחנו רואים יותר לקוחות שפונים חזרה לסגמנט מכוניות המנהלים. למה הם עושים את זה? יש להם סיבות טובות

ניסאן אלטימה רכב מנהלים, מבט מאחור.

משפחתית זה אחלה, מנהלים זה יותר – בעולם הן נקראות "משפחתיות גדולות", ובישראל "מכוניות מנהלים". כך או אחרת, מדובר בקטגוריה של מכוניות סדאן שנמצאת סגמנט אחד גבוה יותר מהמשפחתית הקלאסית. לדוגמה: ניסאן סנטרה היא המשפחתית של ניסאן, והיא מצוינת ומתקדמת. מעליה בסגמנט יש את ניסאן אלטימה וניסאן מקסימה, מכוניות המנהלים של היצרן היפני.

במשך עשרות שנים מכוניות המנהלים היו הנחשקות ביותר עבור מי שרצה לקבל קצת יותר ממשפחתית רגילה. אך בעשור האחרון, משהו השתנה. רכבי הפנאי הפכו ל"משפחתית פלוס", ורכבי המנהלים נשארו קצת מאחור עבור הנהג הישראלי. על פניו, הסיבות ברורות: רכבי הפנאי הציעו תנוחת ישיבה גבוהה שנותנת תחושת שליטה, עיצוב בולט וקשוח, ולפעמים גם תחושה של "אנחנו יכולים לרדת לשטח אם בא לנו". בשנה האחרונה אנחנו רואים שינוי וחזרה מסוימת אל מכונית המנהלים על חשבון רכבי הפנאי. הסיבות שבגינן מתרחש התהליך מגוונות ומרתקות.


מהפכת העיצוב של רכבי הפנאי גלשה אל סגמנט המנהלים

על טעם ועל ריח אין להתווכח, אך מאז שרכבי הפנאי פרצו בסערה לשוק הרכב, קטגוריית רכבי המנהלים נראתה אפורה ומשעממת יותר. יצרני הרכבים הפנימו זאת, ושינו את הגישה: בכל הנוגע לעיצוב, הקטגוריה של רכבי מנהלים זכתה לטלטול רציני. אם בעבר מכוניות מנהלים נראו כמו רכב משפחתי בגרסה קצת יותר ארוכה ורחבה, כיום מכוניות המנהלים נראות פשוט אחרת. הן מעוצבות יותר, מפוסלות יותר, ומצליחות לשדר יוקרה. נוסף על כך, בתחילת שנות המילניום התפתחה קטגוריה נוספת – מכונית קופה בעלת ארבע דלתות – תצורה שהעניקה למכוניות מנהלים מראה ספורטיבי ומושך בהרבה. כיום, יותר ויותר מכוניות מנהלים מאמצות את הקו הספורטיבי של מכוניות הקופה-סדאן. רוצים דוגמה? הביטו על הניסאן מקסימה ועל הגג המשתפל שמעניק לה מראה כל כך ספורטיבי ומיוחד.


נוחות או בטיחות? שתיהן!

כאשר בוחנים את המצב באופן שכלתני, ברור שלמכוניות מנהלים יש יתרונות רבים מול רכבי פנאי, הנובעים מהמבנה השונה של המרכב, שמצריך פחות פשרות. לרכבי פנאי מוגבהים יש מרכז מסה גבוה יותר, מה שמגביל את חופש הפעולה של המהנדסים. רכב גבוה בעל מתלה רך או ארוך יכול להתנדנד ולרכון. אותה "רכינת מרכב" – התחושה שהרכב נוטה הצידה בפניות – מובילה לחוסר ביטחון של הנוהגים. מצד שני, כדי למנוע את התופעה נדרשים המהנדסים למתלה קצר או נוקשה, מה שמביא לנוחות נסיעה טובה פחות, בעיקר בתוך העיר. כך או אחרת, מדובר בפשרה מובנית של סגמנט הפנאי.

מכונית מנהלים דומה בהרכב הבסיסי שלה למכוניות משפחתיות, עם מרכז מסה נמוך יותר, שמאפשר הרבה פחות פשרות כדי להביא אותה לרמת נוחות גבוהה במיוחד. המתלה של המכונית יכול ליהנות ממהלך קצר או ארוך, מכיול רך או נוקשה, מבלי לפגוע משמעותית בנוחות הנסיעה. התוצאה: גם נוחות וגם בטיחות.

ניסאן אלטימה מבט מאחור בנסיעה בכביש מושלג

איך זה מרגיש בפועל? בואו ניקח את ניסאן אלטימה כדוגמה למכונית מנהלים מהדור החדש. היא נראית מצוין, אבל גם מאוד נוחה ובטוחה. בגלובס תיארו את הנוחות שלה: "ספיגת הזעזועים... חוזרת למסורת: מתלים עם כיול רך מאוד שמנטרלים היטב מהמורות עירוניות קלות ושיבושים טיפוסיים על הכביש המהיר". האם הנוחות מגיעה על חשבון תחושת הבטיחות? ממש לא: "על הכביש המכונית מפגינה יכולות דינמיות מפתיעות... ההגה משדר תחושה כבדה ודי מדויקת, אחיזת הכביש גבוהה, תנודות הגוף לא חריפות מדי בפניות וגם על כבישים מפותלים הנהג לא מרגיש מנותק".

כאמור, במכונית מנהלים כמו ניסאן אלטימה הכיול לא בא על חשבון איכויות דינמיות, והתוצאה היא רכבים שגם מקנים יותר תחושת ביטחון, גם נוחים יותר וגם מהנים יותר לנהיגה בהשוואה לרכבי פנאי. הסיכוי שמכונית מנהלים תעלה חיוך על פני הנהג גבוה משמעותית בהשוואה לרכב פנאי. לא השתכנעתם? נסיעה קצרה על ניסאן מקסימה, האחות הגדולה והדינמית של אלטימה, תשכנע אתכם מייד.


איכויות שקשה למדוד: אפשר לקרוא לזה תחושת פרימיום

הסעיף הבא מעניין בעיקר מכיוון שהוא לא באמת מדיד, אם כי מאוד נוכח. מכוניות המנהלים נולדו כחלופה איכותית ומפנקת יותר למכונית המשפחתית. רכבי הפנאי, לעומת זאת, נועדו להיות "משפחתיות על עקבים". נקודה מעניינת שנובעת מכך היא תחושת האיכות שמקנה המכונית. במכונית מנהלים איכות החומרים גבוהה יותר, איכות ההרכבה עולה ועיצוב הפנים מרשים – מהסיבה הפשוטה שאחרת לא הייתה סיבה לעזוב את המשפחתית הרגילה.

רכב פנאי, לעומת זאת, לא נוטה להציע איכות גבוהה יותר. להפך, עלות הייצור הגבוהה יותר מובילה יצרנים רבים להתפשר על איכות החומרים כדי שאפשר יהיה להציע את מכונית הפנאי במחיר לא גבוה מדי. כך, האיכות הכללית וגם האבזור הכולל צנועים, בדרך כלל, ביחס למכונית מנהלים מקבילה.

פרמטר נוסף שפעמים רבות לא נלקח בחשבון הוא בידוד הרעשים ואיכות הנסיעה הכוללת. מדד ה-NVH (Noise, Vibrations, Harshness) או בעברית: רעשים, רעידות ונוקשות – הוא מדד שבא למדוד דברים שפעמים רבות אפשר להרגיש רק אם נוסעים רכב לצד רכב על אותו קטע כביש. אלו בדיוק הפרמטרים הקטנים שהופכים מכונית לנעימה יותר בנסיעות ארוכות. מכירים את התחושה הזאת שאתם נוסעים במהירות גבוהה אבל מרגישים שאתם בקצב רגוע הרבה יותר? זאת בדיוק התחושה שמתקבלת במכונית המבודדת היטב מהבלגן שבחוץ.

בתחום הזה אין צל של ספק – מכוניות מנהלים פשוט הרבה יותר טובות. הן נהנות מיעילות אווירודינמית טובה בהרבה, מחומרים איכותיים, ובדרך כלל הן קלות מעט יותר, מה שמאפשר להוסיף עוד חומרי בידוד בלי לפגוע במשקל הרכב ובצריכת הדלק.

גבר נוהג בניסאן מקסימה - מבט על פנים הרכב.

מרווח פנים: אי אפשר להשוות

צריכים להסיע חמישה נוסעים? פה חשוב להבין משהו משמעותי. הזכרנו קודם את עלויות הייצור ואת העובדה שרכבי פנאי הם "משפחתיות על עקבים". זו אינה מטפורה בלבד, אלא עניין הנדסי. רוב רכבי הפנאי סביבכם מבוססים על מכוניות משפחתיות, וזה הנתון שקובע את מרווח הפנים. לעומת זאת, רכבי המנהלים מבוססים על מרכב גדול יותר משל המשפחתיות, ולכן מרווחים יותר. איפה זה בא לידי ביטוי? בעיקר במושב האחורי.

שימו לב לרוחב של מכונית משפחתית לעומת מכונית המנהלים המקבילה. קיים הבדל של 2–8 ס"מ לרוחב לטובת מכוניות המנהלים. זה אולי נשמע כמו פער קטן אך המשמעות שלו לתחושת יושבי המושב האחורי – גדולה מאוד. במילים אחרות: רכבי פנאי אולי נראים מגודלים יותר מבחוץ, אך רכבי המנהלים יציעו מרווח פנים גדול יותר, וזה מורגש בנסיעות משפחתיות.

פנים הרכב של ניסאן אלטימה

השורה התחתונה: מי שבוחר במכונית מנהלים יודע מה הוא עושה

בפנינו קרב בין שני סגמנטים, שלכל אחד יתרונות וחסרונות. היתרון המרכזי של סגמנט רכבי הפנאי הוא הגובה ותחושת השליטה מעמדת הנהג, ויכולת בסיסית של נסיעה בשבילים גם למי שלא מצויד ב-4X4. לרכבי מנהלים שורת יתרונות בולטת: נוחות נסיעה, הנאה מנהיגה, מרווח פנים ואיכות כוללת.

אם אתם שוקלים לרכוש רכב שהוא "משפחתית פלוס", כדאי לכם לעשות נסיעת מבחן כדי שתוכלו להרגיש מה מתאים לכם יותר: רכב פנאי או רכב מנהלים. ההשערה שלנו: אחרי נסיעה באלטימה או במקסימה – יהיה קשה לכם לבחור אחרת.


עוד כתבות במגזין

ניסאן קשקאי

מה זה רכב SUV?

כבר לא מעט שנים שרכבי SUV נמנים על דגמי הרכבים הפופולריים והנמכרים ביותר בעולם. אז מה זה SUV ואיך בוחרים אותו בצורה הנכונה ביותר למשפחה שלכם? כל התשובות כאן

קראו עוד

הזדמנות נדירה לעוצמה מפנקת

ניסאן מקסימה, רכב גדול ומרשים בעיצוב ספורטיבי שאי אפשר להתעלם ממנו. גלו את רכב הסלון היוקרתי והעוצמה המסתתרת מתחת למכסה המנוע.

קראו עוד

המשפחתית שתרצו לצאת איתה לדרך

סקירת המשפחתיות ממבט צרכני מגלה שניסאן סנטרה היא המשפחתית שנותנת לכם יותר. קבלו 5 סיבות מרכזיות לכך.

קראו עוד

  1. Nissan ישראל
  2. חוויית ניסאן
  3. מגזין ניסאן
  4. הקאמבק של מכוניות המנהלים

Toggle רכבים menu רכבים

  • דגמי ניסאן
  • הנעה חשמלית
  • תיאום נסיעת מבחן
  • אולמות תצוגה
  • קטלוגים לדגמי ניסאן
  • מחירון דגמים
  • צריכת דלק, זיהום אוויר ואבזור בטיחותי
  • תווית נתוני צמיגים

  • תקנון ליסינג פרטי - ניסאן ג'וק

Toggle שירות ניסאן menu שירות ניסאן

  • מרכזי שירות
  • תיאום תור במרכז שירות נפתח בחלון חדש
  • יצירת קשר
  • בדיקת RECALL נפתח בחלון חדש
  • מחירון חלפים נפתח בחלון חדש
  • מדריכים לחילוץ נפגעי תאונות מרכבי ניסאן

Toggle מידע נוסף menu מידע נוסף

  • כתבו אלינו
  • מגזין ניסאן
  • Nissan Intelligent Mobility
  • תקן זיהום אוויר WLTP
  • קריירה נפתח בחלון חדש
  • דוחות ומידע לציבור

  • ת.צ. 53231-05-23 צדוק נ' קרסו מוטורס בע"מ - בקשה לאישור הסדר פשרה

  • ת.צ. 53231-05-23 צדוק נ' קרסו מוטורס בע"מ - הודעה על אישור הסדר פשרה

  • הודעה על הסדר פשרה בת"צ 3857-07-17

Toggle מדיה חברתית menu מדיה חברתית

  • facebook נפתח בחלון חדש
  • youtube נפתח בחלון חדש
  • instagram
  • מפת האתר
  • תקנון עסקת מימון חודשית - ג'וק היברידי
  • תקנון ליסינג ניסאן
  • תקנון מכירת ניסאן קשקאי - יולי 2025
  • תנאי שימוש
  • מדיניות פרטיות
  • הצהרת נגישות

© Nissan 2025