ניסאן ליף, המכונית החשמלית של ניסאן, הפכה בתוך שנים ספורות להצלחה מסחררת ברחבי העולם. עם הגעתו לישראל של הדור השני לליף, ריכזנו חמש עובדות מדהימות שאולי לא ידעתם על החשמלית פורצת הדרך הזו

ניסאן ליף היא המשפחתית החשמלית של ניסאן. עצם העובדה שצמד המילים "משפחתית חשמלית" לא מוזר לכם, מספר את סיפורה של הליף. עד צאתה לשוק של המכונית החשמלית, היא נראתה, עלתה והתנהגה כמו מכונית קונספט למשוגעים לדבר. הליף הפכה את המכונית החשמלית למוצר מדף שווה במיוחד. עם הגעתו לישראל של הדור השני לניסאן ליף, ריכזנו עבורכם חמש עובדות שאולי לא ידעתם על המכונית המיוחדת הזו.

ניסאן ליף, מבט מלפנים בנסיעה בכביש

1. המכונית החשמלית הכי נמכרת בהיסטוריה

  מדי עשר דקות נמכרת ניסאן ליף חדשה – וזה רק באירופה

ניסאן ליף היא המכונית החשמלית הנמכרת ביותר בהיסטוריה. הדור הראשון שלה מכר כ-300,000 יחידות והביקוש לדור השני אדיר. למעשה, קצב המכירות של הליף במחצית הראשונה של 2018 עומד על יחידה אחת מדי עשר דקות. זה אומר שבתוך שישה חודשים נמכרו 100,000 יחידות שכבר נעות על כבישי אירופה. ככה זה כשמצליחים לייצר משפחתית מצוינת, שהיא במקרה גם חשמלית ולכן חסכונית וידידותית לסביבה.

2. שתי דוושות? נסתפק באחת

  כדי לנהוג בניסאן ליף, מספיק להשתמש בדוושה אחת

זוכרים איך האייפון שינה את פני תעשיית הטלפונים הניידים עם תפיסה של מסך מגע במקום מקשים? יש מצב שהליף תשנה את פני תעשיית הרכב.
להמצאה הטכנולוגית הזו קוראים "e-Pedal", דוושה אלקטרונית, והמשתמשים בה מדווחים שבתוך כמה דקות היא הופכת לטבע שני. אם במשך שנים ארוכות התקבענו לתפיסה שלרכב אוטומטי יש שתי דוושות – האצה ובלימה – הליף מאתגרת את החשיבה הזו ומציעה אופציה של שימוש בדוושה אחת בלבד. איך זה עובד? כדי להאיץ יש ללחוץ על הדוושה כמקובל, וכדי להאט מספיק להרפות ממנה מעט. הסרה מהירה של הרגל מהדוושה מביאה לבלימה בעוצמה רבה. מי שרוצה את כל עוצמת הבלימה, יכול עדיין להעביר את הרגל לדוושת הבלם. כדי לא לבלבל את מי שלא רוצה להתנסות בדוושה המיוחדת, בליף יש שתי דוושות, כמו בכל רכב אוטומטי – אחת להאצה ואחת לבלימה. אבל מי שרוצה יכול לבחור לעבור למצב e-Pedal ולהשתמש רק בדוושת ההאצה.

3. יש לה תא מטען ענק, ומדובר בהישג טכנולוגי

  למרות שהיא חשמלית, יש לה תא מטען גדול אפילו יחסית למכוניות בנזין

חשמל לא מגיע משום מקום, הוא מגיע מסוללה. בשל גודל הסוללה הנדרשת ברכבים חשמליים, רבים מהם סובלים מתא מטען קטן וצפוף. לא כך בניסאן ליף. תכנון מבריק של ערכת הסוללות, בשילוב טכנולוגיה מתקדמת של הסוללה עצמה, אפשרו למהנדסי ניסאן להשאיר נפח גדול גם לנוסעים מלפנים ומאחור וגם לתא המטען. הנפח שלו הוא 400 ליטר; לא רק ענק יחסית למכוניות חשמליות, אלא גדול מאוד גם במונחים של מכוניות משפחתיות מקבילות.

ניסאן ליף מבט מאחור על תא מטען מלא בתיקים ומזוודות של

4. הנסיעות זולות פי שישה

  משלמים 100 שקלים ל-200 קילומטרים? בניסאן ליף מקבלים 1,200 קילומטרים באותו סכום

הסוללה של הניסאן ליף מכילה 40 קילוואט שעה של חשמל. מה המשמעות של המספר הזה? טווח נסיעה שיכול להגיע לכ-270 קילומטרים* ואף יותר. עזבו רגע את הטווח המדהים של הנסיעות שאפשר לעשות בין הטענה להטענה, ובואו נדבר על המחיר: עלותם של 40 קילוואט שעה היא קצת יותר מ-20 שקלים. חישוב פשוט מגלה שעלות הדלק במכונית בנזין דומה בגודלה יעלה כ-50 שקלים ל-100 קילומטרים, ובליף: כ-8 שקלים לאותה נסיעה. במקום חצי שקל לקילומטר, כ-8 אגורות. שילמתם 100 שקלים על אנרגיה שתניע את הרכב שלכם? במשפחתית בנזין תקבלו בתמורה 200 קילומטרים, בליף – 1,200.

5. כל העוצמה שלה זמינה מייד

  150 כ"ס ו-32.6 קג"מ, ולא צריך לחכות אף שנייה כדי שכולם יהיו זמינים

הרבה כוח יש לניסאן ליף, 150 כ"ס, והמומנט מרשים עוד יותר, 32.6 קג"מ. אבל זה רק חלק מהסיפור. הטכנולוגיה של הרכב החשמלי מביאה לכך שאין צורך לחכות עד שתיבת ההילוכים והמערכת המורכבת של מנוע הבעירה הפנימית תגייס את כל הכוח. במקום זאת, כל הכוח הזה זמין ברגע שלוחצים על דוושת ההאצה. חוויית הכוח בניסאן ליף מפתיעה בעוצמתה בכל פעם מחדש.

* נתוני טווח הנסיעה הינם לפי נתוני היצרן, על-פי בדיקה בתנאי מעבדה בהתאם לדרישות החוק של האיחוד האירופי והינם למטרת השוואה בין סוגי רכבים שונים.
המידע אינו מתייחס לרכב פרטי מסוים ואינו חלק מן ההצעה. הנתונים אינם משקפים תוצאות של נהיגה בתנאי אמת. טווח הנסיעה בפועל מושפע מאביזרים נוספים, תחזוקה, הרגלי נהיגה וגורמים נוספים כגון תנאי מזג אוויר. הנתונים נקבעו על-פי תקן WLTP החדש (Worldwide Harmonised Light Vehicles Test Procedure).